woensdag 29 februari 2012

ik weet nog van niets
Maandag kregen wij onverwacht telefoon van Karin, onze puppytrainster. Zij bracht vervelend nieuws. Ik moet a.s. maandag al aan mijn opleiding tot hulphond beginnen en mag dus niet bij Willem en Conny blijven tot 7 mei. Voor mij natuurlijk wel spannend, mijn opleiding gaat starten, maar het baasje en het vrouwtje waren erg verdrietig. Zo snel al, dat hadden ze niet verwacht!!

Nu krijg ik ineens veel meer knuffels en ook stokjes of lekkers toegestopt, dat vind ik natuurlijk wel prima. Ik weet niet wat me te wachten staat! Ik weet alleen dat ik het nu wel leuk vind.
Ze hebben mij ook beloofd dat we nog naar het bos gaan en dat we deze week nog naar opa en de oma's gaan. Dat vind ik ook al leuk!

Voor een hulphond in spe, die in opleiding gaat is het alleen maar in de lijn der verwachting maar voor het gastgezin is het wel even slikken. We hadden nog afspraken en het jongetje wat wij geholpen hebben met zijn spreekbeurt krijgt nu ineens een andere hond mee. Hij moest er ook van huilen. Straks moeten we weer alleen naar de MT en gaan we samen naar de schouwburg (zonder hond). We gaan nog wel naar het restaurantje waar ze hem zo goed kennen en waar hij het altijd zo goed deed, maar nu weer samen. Nog wel naar het bos maar niet meer met onze spring in het veld die altijd zo enthousiast naar ons toe kwam als we hem riepen. We waren zo trots op hem!! Hij deed het ook zo goed!!
Maar ja in huis is onze Dylke echt een super-hond. Hij haalt de post, brengt de telefoon, helpt met de was, gaat 's morgens meteen naar boven om naar zijn baas te gaan.' Ga je mee uit baasje je hebt nu toch wel lang genoeg geslapen??' , kent zijn commando's enz. Buiten is hij echter te veel op andere honden. Vergeet dat wij er zijn en het is dan oh zo moeilijk hem weer bij de les te krijgen. Hij gaat toch in opleiding omdat (zo denken wij) hij de beste (binnen) hond is die er is.
Nu wat vroeger dan hebben ze meer tijd voor hem!

Wij zullen je missen lieve vriend maar hopen natuurlijk dat je in de toekomst voor iemand hetzelfde maar waarschijnlijk nog veel meer kan betekenen als je voor ons hebt gedaan.
De verhalen op deze site laten dat ook voldoende zien.
Dan is dit dus ons laatste verhaaltje of er moeten nog vermeldenswaardige dingen gebeuren.
We bedanken iedereen voor de commentaren en de goede tips. Leuk dat jullie ons hebben gevolgd.
Dylke zet 'm op we weten dat je het kunt!!!

4 opmerkingen:

  1. Poeh, weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil dat toch wel graag doen!

    Ik hoop dat dit niet jullie laatste verhaaltje is. Ik hoop van ganser harte dat er een verhaal komt, om van te smullen, van het moment dat jullie Dylke als gastgezin overdragen aan de uiteindelijke cliƫnt.

    Heel veel sterkte bij het afscheid en van ons allemaal een dikke knuffel voor jullie en voor Dylke.

    groetjes
    Marianne, Paul, Paule, Janne en Jetske Hassink
    shake hands van Dismo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieve Conny en Willem,

    Tjee, dat is even slikken! Natuurlijk je weet dat hij (als jullie het goed gedaan hebben) op een dag verhuisd naar een baas waar hij gaat werken maar het vervelende van zo'n spring-in-'t-veld is dat ie ook heel diep in je hartje kruipt.
    We wensen jullie veel sterkte, we denken aan jullie!!
    Bedankt voor de schitterende verhalen ....wij zijn ook gaan houden van Dylke. En ja, Hij wordt vast de allerbeste hulphond ooit en dat is dankzij jullie geduld en liefde.
    Liefs Jan, Han en Meisje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is inderdaad even slikken voor jullie kan ik me zo goed voorstellen
    maar hij gaat zeker iemand heel goed helpen ben daar maar zeker van en jullie hebben daar voor hard genoeg gewerkt
    en vond het erg leuk om alle verhalen te lezen over dylke
    geniet nog maar even flink van haar

    BeantwoordenVerwijderen
  4. niet zo'n mooi nieuws, maar binnenkort ben je weer bij mij voor 2 weekjes en ik kom snel naar huis in een paar maanden.

    liefs natalie en christian

    BeantwoordenVerwijderen